Stawiamy na ludzi, wspieramy handel

Coface to zespół 4900 ekspertów, 80 różnych narodowości z 58 krajów, których łączy kultura korporacyjna uwzględniająca dobro świata w którym żyjemy.

Pracujemy razem nad wspólnym celem: ułatwieniem handlu na całym świecie i umocnieniem naszej pozycji jako wiodącego dostawcy ubezpieczeń należności.

Coface ściśle współpracuje z około 100 000 globalnych klientów ze wszystkich sektorów, pomagając im rozwijać biznes i sprawiając, że ich firmy są silniejsze, bardziej dynamiczne i odnoszą większe sukcesy. Nasze zespoły sprawiają, że handel rozwija się dynamicznie i jest bezpieczny

Dołącz do nas!

4 (ważne) powody aby dołączyć do Coface

Co sprawia, że doświadczenie Coface jest tak wyjątkowe dla ludzi, którzy tu pracują?

Nasi pracownicy opowiadają o swojej pracy w Coface i satysfakcjonujących doświadczeniach zawodowych z perspektywy interpersonalnej, zawodowej i kulturowej.

Wspieramy rozwój biznesu

Celem Coface jest ułatwienie handlu w kraju i za granicą, poprzez dostarczanie rozwiązań, które pomagają firmom podejmować właściwe decyzje handlowe. Współpracujemy z przedsiębiorstwami, aby zapobiegać ryzyku braku płatności i chronimy je dzięki polisom ubezpieczenia należności.

Naszą rolą jest również prowadzenie naszych klientów przez świat, który zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Dostarczamy informacji, które pomagają im zdobyć dogłębną wiedzę na temat kontrahentów, dostawców i perspektyw rozwoju poprzez ocenę kondycji finansowej i wiarygodności podmiotów.

Ponadto prognozujemy kluczowe trendy gospodarcze i analizujemy ryzyko w podziale na lokalizacje geograficzne i sektory. Praca w Coface oznacza pomoc w tworzeniu, rozwijaniu i promowaniu jedynej w swoim rodzaju ekspertyzy mikro- i makroekonomicznej. Oznacza to również codzienne wsparcie dla szeregu firm w zakresie podejmowania decyzji i strategii handlowych.

  • Nasze zespoły wspierają rozwój międzynarodowych firm poprzez szereg specjalistycznych usług. W tym filmie jeden z naszych klientów - Tyrolit - opowiada o wsparciu, jakie na co dzień otrzymuje od Coface.

Rozwój w inkluzywnej organizacji skupionej na ludziach

Współpraca z ludźmi na całym świecie oznacza łączenie tego, co w nas najlepsze!

Jedną z cech definiujących Coface jest to, że jesteśmy firmą opartą na szacunku do ludzi, w której każdy z nas jest tak samo ważny. Będziesz otoczony zróżnicowaną grupą ludzi z różnych pokoleń, płci i kultur.

Ludzki wymiar naszej firmy znajduje również odzwierciedlenie podczas wspólnej pracy: cenimy prostotę, dostępność i otwartość.

Jako pracodawca, Coface jest zaangażowany w odpowiedzialność społeczną, opartą na trzech kluczowych założeniach: 

•Wspieranie integracyjnego środowiska pracy

•Inwestowanie w rozwój wszystkich pracowników

•Promowanie równych szans przy jednoczesnym sprzeciwie wobec wszelkich form dyskryminacji

The Happeners Making Trade Happen How does Coface connect you to the rest of the world? I have always had to work with people who are very open-minded in a sense, very open to international growth. And in my day-to-day work I'm always working with people from other countries, both at the local level - there are always foreigners in almost all the subsidiaries - but also at the regional and group level. Everyday, we communicate with the risk underwriting centres located in seven regions around the world. I think the cultural context that we have gives us the opportunity to share and implement unconventional solutions, to exchange experiences, ideas; to look at different management styles, and implement some of them in our day-to-day work. What makes the employee experience at Coface special for you? I don't feel that there are differences in terms of culture, nationalities, or even location. For me, we work in a team that is located in different places, but in everyday life, we don't see where each of us is located. We work and we make progress on our projects. It's the style of communication between departments with a willingness to always help out, and to share the experience and knowledge. I know colleagues who have very local jobs, but have been assigned international, global or regional projects. And yes, I think that has always meant that Coface can make you feel comfortable, and that you can always have that international vision and that intercultural support. Coface has an open culture: here, we can speak up freely, and share ideas across the organisation. Coface is like a big family: it does not matter what your nationality is, or what accent you speak. Each of us is contributing to the world economy, and that's our common objective. At Coface, we are Making Trade Happen. The Happeners Making Trade Happen Watch the series at coface.com/happeners

Co o pracy w Coface mówią pracownicy:

  • "Nasza wewnętrzna sieć Women to Lead analizuje sposoby rozwoju kariery kobiet w Coface. Dbamy również o różnorodność i współpracę pokoleń na każdym szczeblu firmy. Te wartości znajdują również odzwierciedlenie w procesie podejmowania decyzji - co jest niewątpliwą zaletą!".

Leigh M. 
Risk, Legal and Compliance Officer in South Africa

Integracja z całym światem

Praca w firmie międzynarodowej oznacza działanie w środowisku wielokulturowym. Nasze zespoły potrafią łączyć swoją wiedzę i współpracować na całym świecie, w celu zrozumienia danego rynku lub rozwiązania problemów, z którymi borykają się nasi klienci.

Nasza globalna perspektywa jest kluczowym czynnikiem w codziennej pracy w Coface, gdzie:

•Będziesz ściśle współpracować z kolegami zza granicy, aby pomagać naszym klientom na całym świecie.

•Będziesz pracować z osobami różnych narodowości i kultur w biurze, na spotkaniach i podczas programów szkoleniowych.

•Dzięki naszej wyjątkowej sieci międzynarodowej, będziesz mógł korzystać z szerokiego wachlarza możliwości pracy za granicą - nawet na początku swojej kariery w Coface!

We received a request from a major French car manufacturer, who wants to develop its electric vehicle sales, via its main distributor in Denmark. How do you work together to meet clients' needs? I'll start by going to the Economic Research Department, to ask them for information about Denmark, specifically the electric vehicle distribution segment in the country, and market share figures, if possible. Then I go to the Information Department, to ask them about this distributor, what is the financial trend. As the economist for Northern Europe, I'm am of course the first port of call when it comes to Danish market issues. In this specific case that we're looking at, the first thing I'll do is examine automotive market data for Denmark. For example, registration figures, or the current e-vehicle trends. When I have summarized that, then I have a nice macroeconomic picture. But when it comes to micro data, for example, the specific business environment, then of course I pass this question on to my risk colleagues on site. In order to understand the risk involved with the market for electrical vehicles, I'd take a look at publically available information, such as government regulattions, the electric vehicle market's development, as well as key figures from the company. I would also contact their CFO or CEO and talk about their company, to learn about their sales figures, and what developments they expect to see in the future. What is the added value of collaboration for clients? The Coface system, is based on being "close to the risk": we know that the local people are our teams in the field, and are the best placed to respond to the requests we receive. Here, at the EIC, (Enhanced Information Centre) we survey, and collect knowledge about the most significant parts of the exposure that Coface has. You can never know absolutely everything, but you can still get enough information to improve your understanding of the company. The strong international environment is a great advantage when looking at risks from different angles and therefore making the best possible risk assessment - even if that means I have to juggle my work around different time zones! At Coface, we are Making Trade Happen. The Happeners Making Trade Happen Watch the series at coface.com/happeners

Co o pracy w Coface mówią pracownicy:

  • "W Coface pracuję z kolegami z bardzo różnych środowisk. To firma, w której mogę poznawać różne kultury i punkty widzenia, nie wychodząc z biura! Nasza różnorodność sprzyja kreatywności i zwiększa naszą wydajność. To sprawia, że Coface jest wspaniałym miejscem do pracy i zespołem, z którego jestem dumna".

Yuliia N. 
Key Account Manager, Coface Global Solutions based in Dubai

Zaplanuj i buduj przyszłość

W naszym dążeniu do odkrywania siebie na nowo, nieustannie poddajemy weryfikacji nasze osiągnięcia- to właśnie leży u podstaw sukcesu Coface od ponad 75 lat!

Włączamy nowe technologie i wiedzę o pozyskiwaniu i analizie danych do naszego modelu operacyjnego, aby uprościć i usprawnić nasze działania.

Priorytetowo traktujemy nowe sposoby pracy, które są bardziej elastyczne i oparte na współpracy, a ponieważ świat jest w ciągłym procesie zmian, zachęcamy do innowacyjnych pomysłów i cenimy dociekliwe umysły, mające odwagę kształtować nowe realia.

In innovation, we do two main things. We have a prospective work, trying to identify the technological trends in use that will impact our businesses, our customers and our partners. We have a customer vision that guides our project. We don't do R&D to develop projects that will remain in a laboratory, but we are already driven by an existing need of our customers, which are the business lines. Coface's international database is unique in the world. The data contained in this database allows us to be absolutely predictive in evaluating a single company and the market; the risks of the market where the company operates. And this is absolutely a competitive and innovative key. We set up a hackathon, where we brought about forty people together from seven different regions. I think there were about fifteen countries represented and we got them to work remotely on customer needs, so they connected with the customers. They came, we had several stages and finally, we managed to produce a kind of prototype that we showed to our clients, who were very satisfied. So, from there, we started to build the product. With a series of small weekly challenges, each week we asked the teams to ask themselves a question, so one challenge per week. And at the end of the week, they would come and pitch their proposal. So, at the end of this hackathon, I participated in the development of the product by extracting the data used to build the different indicators used in this product. We created an innovative, user-friendly platform with the purpose of guiding companies in their sales choices. All of this not only involving our staff but also involving the clients, and this allowed us to launch a platform more rapidly, in a better performing way. Innovation is the key to success for a company. Improving our own offer, listening to the market, testing all aspects of the platform, understanding if we're meeting our clients' needs and listening to the commercial feedback. All of this helps you to innovate and to succeed. Our team works in an iterative way. Generally, we start by trying to understand a need. Then we dig in when we think we have something that starts to work. We'll do some tests. We'll try to propose things, mock-ups to customers, or test a technology with them with Coface employees. And then, the more we advance, the more we'll enrich the solution to obtain something that is a complete solution in the end. Creating a product in less than six months that corresponds to customer needs proves that we are agile. It proves that we listen to our customers and it proves that there is real creativity in what we do. At Coface, we are making trade happen.

Co o pracy w Coface mówią pracownicy:

  • "Stworzyliśmy "centrum handlowe" ze zwinnym procesem i najnowocześniejszą technologią, dzięki czemu możemy stworzyć nowy zespół zajmujący się obsługą klienta. Pomogło nam to poprawić jakość naszych usług!"

Bjoern M. – Senior Solution Development Manager (Germany)

Dołącz do nas!

Wciąż poszukujemy utalentowanych osób, które podzielają nasze wartości i przyczynią się do rozwoju firmy.

Aby realizować nasze cele strategiczne, zatrudniamy kandydatów o różnym poziomie doświadczenia na wszystkie stanowiska, we wszystkich krajach, w których prowadzimy działalność.

Obejmuje to analityków finansowych, ekspertów ds. oceny ryzyka, handlowców, a także specjalistów ds. systemów informatycznych, baz danych, finansów i zasobów ludzkich.

Z zadowoleniem przyjmujemy różnorodne profile, w tym wykraczające poza nasze obszary specjalizacji

Poznaj nasze oferty pracy